Wyobraź sobie, że potencjalny klient wchodzi na Twoją stronę i oprócz oferty przegląda stronę „O mnie”. Po przeczytaniu krótkiego bio ma dwa wyjścia. Albo stwierdzi, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu, poczuje, że może Ci zaufać, bo jesteś ekspertem i nadajecie na tych samych falach, albo uzna, że to jednak nie to. Wolisz, by wybrał pierwszy wariant, prawda?
Gdy prowadzisz biznes on-line, często nie spotykasz osobiście swoich klientów. Wtedy to Twoje miejsce w sieci buduje wizerunek, autorytet i silną markę osobistą. Strona internetowa, a szczególnie zakładka „O mnie”, pełni funkcję najlepszej wizytówki i daje szansę na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia. W tym przypadku nie chodzi jednak o zakrzywianie rzeczywistości, ale o fakty oraz szczere i autentyczne przedstawienie się, które pomoże zdobyć zaufanie i zbliży Cię do odbiorców.
Dobre bio wzmacnia wizerunek eksperta i zaufanie
Kiedy ma to szczególnie znaczenie? Gdy jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i zarabiasz na swojej wiedzy oraz doradzaniu klientom. Wtedy klient, zanim skorzysta z Twoich usług, musi mieć pewność, że znasz się na rzeczy i masz odpowiedni zestaw kompetencji, który sprawi, że mu pomożesz. To także niezwykle istotne, gdy pracujesz w branży kreatywnej i ważne są Twoje umiejętności, doświadczenie, a także sposób, w jaki pracujesz.
Portfolio w tym wypadku to za mało, bo na nasyconym rynku, gdy konkurencja wyrasta niemal każdego dnia, trzeba się wyróżnić. W tym pomaga nie tylko dobra oferta, ale także Twoja osobowość. Nie ma dwóch takich samych osób, więc i Ty, gdy tworzysz swoją markę, masz jedyne w swoim rodzaju wyróżniki.
Strona „O mnie” przekonuje klientów do współpracy
Wiele osób myśli, że zakładka „O mnie” to tylko dodatek na stronie, bo i tak nikt tam nie zagląda. To błąd! Sprawdź statystyki Google Analytics, a mocno się zdziwisz, bo podstrona „O mnie” jest jedną z najczęściej odwiedzanych i czytanych. Odwiedź witryny znanych w sieci autorytetów. Przykładowo Neil Patel, guru marketingu, na swojej podstronie „About me” zebrał ponad 1000 komentarzy i otwarcie przyznaje, że duża część ruchu organicznego z wyszukiwarek trafia w pierwszej kolejności właśnie do „O mnie”. Gdy jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, jest to jedna z najczęściej otwieranych podstron – nie możesz więc jej pominąć w swoich działaniach!
Dobre bio przyciąga uwagę i buduje relacje z klientami
Co zatem potrafi dobrze napisany tekst „O mnie”? Przede wszystkim otwiera drzwi do relacji z klientem. Buduje zaufanie i po prostu przyciąga uwagę. To właśnie do tego miejsca klient skieruje się na początku i z niego dowie się, jak możesz mu pomóc i czym się zajmujesz. Tutaj powinieneś zaprezentować swoje kwalifikacje i doświadczenie albo postawić na magnetyzującą historię o powstaniu Twojej marki i biznesu.
Na koniec nie zapomnij o CTA, bo dobre bio może zmotywować Twojego odbiorcę do konkretnego działania, np. do zapisu do newslettera. Możliwości jest naprawdę wiele i wcale nie musisz iść w tym samym (nudnym) kierunku co konkurencja.
Kto powinien postawić na mocne bio?
Jestem pewna, że dziś dobry tekst „O mnie” powinien mieć każdy właściciel biznesu on-line, twórca, freelancer, a także specjalista działający w zawodzie kreatywnym, np.: fotograf, grafik, projektant wnętrz, wirtualna asystentka. Wielokrotnie z mojej pomocy w przygotowaniu takiego opisu korzystali eksperci, tacy jak: prawnicy, architekci, ilustratorzy, a także specjaliści od sprzedaży i rozwoju biznesu. Treść do strony “O mnie” to jeden z fundamentów marki osobistej, niezbędny, by docierać do klientów w sieci.
Co ważne, jeden dobry tekst możesz wykorzystać w wielu miejscach, nie tylko na stronie internetowej. Bio warto mieć także w mediach społecznościowych, portfolio i ofercie, a jego skróconą wersję zamienić w tzw. elevator pitch przed wystąpieniem. Możliwości jest naprawdę wiele, więc wystarczy przyłożyć się do zadania raz i porządnie, by móc w pełni wykorzystać potencjał tekstu „O mnie” w różnych kanałach.
Masz kłopot z napisaniem tekstu „O mnie”, który wywoła efekt WOW? Mogę pomóc Ci uporać się z tym zadaniem. Przygotowałam workbook z ćwiczeniami i gotowymi szablonami bio, dzięki którym swój świetny tekst „O mnie” napiszesz w godzinę. Dokładny opis produktu znajdziesz w moim sklepie. Mogę też osobiście przygotować dla Ciebie tekst szyty na miarę. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do mnie: agata.adamczewska@copyforcorpo.pl
Wskazówki na temat pisania tekstu „O mnie” znajdziesz też w tym wpisie. Z kolei tutaj przeczytasz więcej o błędach popełnianych w tekstach pisanych o sobie.