Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Jak napisać tekst na stronę „O mnie”, który przyciąga klientów?

Strona O mnie to doskonałe miejsce do tego, by dać się poznać klientom i zrobić na nich najlepsze, pierwsze wrażenie. Co więcej, to właśnie tu zajrzy ktoś, kto rozważa współpracę z Tobą lub z Twoją konkurencją. Jak jednak zabrać się do napisania tekstu bio, gdy dopada nas blokada? Pokażę Ci, jak w kilku krokach przygotować treść do sekcji O mnie, która wzbudzi zaufanie i sprawi, że klienci nie będą mieli wątpliwości, że warto nawiązać z Tobą współpracę.

Nie mam sprecyzowanej misji i wizji, więc nie wiem, o czym pisać.

Próbowałam, ale wychodzi drętwo.

Nie wiem co umieścić w tekście „o mnie” – co jest ważne, a co lepiej pominąć.

Z takimi problemami często zgłaszają się do mnie klienci, którzy chcą budować markę osobistą. Te wątpliwości sprawiają, że strona “O mnie” świeci pustkami albo nie wyróżnia się niczym szczególnym. Można znaleźć na niej informacje o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym, a w najlepszym przypadku o wykonywaniu pracy z pasją.

Wszystko to sprawia, że schematycznie potraktowany tekst bio w praktyce można podmienić na stronie większości konkurencji, a to duży błąd. Lepiej w pełni wykorzystać potencjał strony “O mnie” i dobrze się zaprezentować, tak by w głowie klienta pojawiła się myśl – to dla mnie!

Dlaczego warto podjąć wysiłek i napisać dobry, wciągający tekst “O mnie”?

Tekst na podstronie O mnie nie powinien być zaniedbywany z kilku powodów. Więcej wyjaśniam w tym wpisie, ale polecam Ci przejrzenie statystyk Google Analytics, gdzie sprawdzisz, że klienci faktycznie odwiedzają to miejsce. Jest to także sekcja, do której przechodzą potencjalni partnerzy biznesowi albo osoby, które będą szukały o Tobie informacji – wyobraź sobie, że może to być np. dziennikarz dużego tytułu prasowego. Być może myślisz, że tylko duże marki mają o czym mówić w takim miejscu – w końcu stoi za nimi barwna historia, renoma, a także wizja. Wręcz przeciwnie, jeśli jesteś twarzą swojej firmy i nadajesz jej charakter, to jak o sobie mówisz, staje się kluczowe przy nawiązaniu relacji z klientem.

Zastanów się, do kogo kierujesz stronę “O mnie“?

Zanim przejdziesz do pisania tekstu swojego bio, spróbuj odejść od schematu i nie zaczynaj od mówienia o swoim wykształceniu i doświadczeniu zawodowym. Twoje kompetencje z pewnością nie zawężają się do spisu dyplomów czy stanowisk. Jeśli ograniczysz się do suchego opisu, niczym się nie wyróżnisz i nie wzbudzisz zaufania. Za Twoją marką osobistą stoi przecież jedyna w swoim rodzaju, autentyczna historia, którą warto pokazać. Przyjmij perspektywę czytelnika-klienta i zastanów się, jakich odpowiedzi szuka na stronie, zanim podejmie z Tobą współpracę.

Tekst bio krok po kroku. Co oferujesz i jak pomagasz klientom?

Na początek mam dla Ciebie copywriterski pro tip – nie zaczynaj pracy nad tekstem, od pisania! Dlaczego? Mówiąc w skrócie, najpierw musisz przemyśleć – do kogo chcesz mówić, co chcesz mu przekazać i w jakim stylu to zrobisz. Przede wszystkim zastanów się, jakie korzyści wiążą się z Twoimi usługami lub produktami.

Zwróć uwagę na to, do kogo kierujesz swój opis. Inaczej będziesz pisać, gdy np. działasz jako programista i swoje usługi oferujesz np. dużym korporacjom, a inaczej, gdy jesteś przedstawicielem branży kreatywnej np. dekoratorem wnętrz i współpracujesz nie z firmami, a bezpośrednio z klientami. Za przykład podam Ci fragment tekstu O nas, którzy przygotowałam dla Kasi, która tworzy bajeczne dekoracje z mchu i jest właścicielką marki Navika.

Dlaczego zająłeś się swoim biznesem i jakie masz doświadczenie?

Wróćmy do powyższego przykładu. Opis sygnalizuje, że Kasia nie tworzy zwykłych dekoracji, ale wprowadza do wnętrz naturę, która nie tylko sprawia, że wystrój nabiera charakteru, ale też daje ukojenie i relaksuje. W tym miejscu widać też, że Kasia doskonale spełnia wymagania klientów – nie dlatego, że przeszła kursy dekoracji wnętrz i zna teorię, ale przede wszystkim jest praktykiem. Nie musisz, więc rozpisywać się o swoich dyplomach, by podkreślić swoje kompetencje i przekonać klienta, że warto Ci zaufać. Często wystarczy ciekawa opowieść, o tym, co zmotywowało Cię do zajęcia się swoją profesją, która wzbudzi emocje i sprawi, że dasz się bliżej poznać.

Co Cię wyróżnia?

Pamiętaj, że tekst O mnie dla marki osobistej powinien przekonać klienta o tym, że spełnisz jego wymagania i jednocześnie pomóc Ci odróżnić się od konkurencji. Zdystansuj się od konkurentów i pokaż, jak pracujesz, na co stawiasz nacisk w swojej pracy i co daje Ci przewagę.

Kim jesteś prywatnie?

Nie musisz opisywać swojego życia w szczegółach, ale pokaż, że jesteś człowiekiem z krwi i kości i poza pracą masz zainteresowania. Pisanie o swoich pasjach ociepla wizerunek i przybliża Cię do klientów. Oczywiście tekst O mnie to nie elaborat na temat Twojego życia, więc musisz zwrócić uwagę na selekcję informacji i wybrać tylko te, które są ważne dla Twoich odbiorców.

Strona O mnie – co jeszcze warto zawrzeć?

W sekcji O mnie warto zawrzeć gotowy drogowskaz, którym pokierujesz swoich klientów. Może to być np. okienko z zapisem do newslettera czy formularz, przez który klienci mogą wysłać zapytanie ofertowe. To dobre miejsce na tzw. wezwanie do działania, czyli zwrot CTA (więcej o CTA przeczytasz tutaj). Możesz także podzielić się opiniami klientów o współpracy z Tobą i dodaj zdjęcie, które przedstawia, jak pracujesz.

Stwórz szkic tekstu O mnie i później go dopracuj

Pisanie o sobie nie jest łatwe, jednak nie warto robić z tego tzw. wyzwania i projektu życia. Spisz odpowiedzi na powyższe pytania i stwórz szkic tekstu, co pozwoli Ci uniknąć blokady. Pisz w języku zrozumiałym dla klientów i czytelników. Wersję „na brudno” dopracuj później i daj sobie przynajmniej dzień na to, by spojrzeć na tekst chłodnym okiem.

Ułatw sobie pisanie z moim e-bookiem!

Ebook jak napisać tekst O mnie

Napisz tekst O mnie w godzinę z moim workbookiem i szablonami opisu bio! Teraz możesz ułatwić sobie pisanie i skorzystać ze wskazówek, sprawdzonej copywriterskiej formuły i szablonów bio. Workbook możesz zamówić w moim sklepie online.