Choć strona internetowa powinna być najlepszą wizytówką marki, to w praktyce firmowe witryny bywają zaniedbywane. Dotyczy to przede wszystkim treści, które opublikowane raz, czekają na aktualizację na bliżej nieokreślone „później”. Tymczasem to właśnie dobry content może pracować dla Twojego biznesu 24/7 przez 365 dni w roku. Sprawdź, czy nie przyszedł już czas na odświeżenie tekstów.
Internet rządzi się swoimi prawami, nie lubi stagnacji i nudy. Nie wiem, czy wiesz, ale na zatrzymanie uwagi użytkownika na swojej stronie WWW masz zaledwie kilkanaście sekund. Pisałam o tym więcej w tym artykule. Internauci są dziś przytłoczeni nadmiarem informacji i zwykle otwierają witrynę w konkretnym celu, najczęściej szukają określonej informacji. Jeśli nie mogą jej znaleźć, czują się zniechęceni i szybko przechodzą dalej. By zatrzymać uwagę użytkowników na dłużej, musisz więc zadbać o treści na stronie.
Teksty, materiały graficzne i wideo, ogółem content, powinny być aktualne i ciekawe. Przede wszystkim muszą nieść wartość dla odbiorcy, odpowiadać na jego pytania, rozwiązywać problemy i po prostu łapać za oko. Jeśli odbiorcy odbijają się od Twojej strony internetowej (możesz sprawdzić współczynnik odrzuceń w statystykach, np. Google Analytics), sprawdź, czy nie przyszedł czas na aktualizację treści. Oto kilka najważniejszych sygnałów, które powinny Cię do tego zmotywować:
1. Gdy zmieniła się oferta Twojej firmy
Jeśli klienci wciąż pytają o usługę lub produkt, którego nie ma już w Twojej ofercie lub wręcz przeciwnie – nikt nie wie, co oferujesz, czas na zmiany! Aktualna oferta na stronie internetowej to podstawa. Często to ona zadecyduje o tym, czy klient w ogóle się do Ciebie odezwie. Przykład? Ostatnio przeglądałam strony hodowców psów i wiele z nich było nieaktualnych. Informacje o szczeniakach pochodziły nawet sprzed kilku lat. W mojej głowie zrodziło się od razu pytanie – czy taka firma w ogóle działa? Coraz rzadziej klientom chce się dzwonić, pisać i dopytywać. Im więcej przydatnych informacji podasz im „na tacy”, tym mniej barier stanie na drodze do transakcji.
2. Zmienił się cennik Twoich usług
Niestety na wielu stronach internetowych cennik nie jest aktualny, co powoduje wiele nieporozumień. Z kolei, jeśli nie masz cennika, bo wyceniasz projekty indywidualnie, ale podnosisz ceny, warto uargumentować to w odpowiedni sposób. Pokaż wartość tego, co robisz, wskaż na korzyści, które oferujesz (jakie problemy klientów rozwiązujesz?), pochwal się pozytywnymi opiniami, ocenami czy realizacjami. To z pewnością spowoduje, że mniej klientów przestraszy się wyższych cen.
3. Gdy treści mają już swoje lata
Ostatnie aktualności na Twojej stronie mają już kilka miesięcy, a nawet lat? Nadal zachęcasz do skorzystania z promocji ograniczonej czasowo, która już dawno się zakończyła? Lepiej szybko dodaj nowe teksty i treści na stronę internetową. Inaczej stwarzasz wrażenie, biznesu, który się „zwija”. Być może braki w treściach wynikają z natłoku zadań i pracy, jednak warto uwzględnić w swoim harmonogramie regularne zmiany w treściach, szczególnie że takie działania możesz zlecić copywriterowi.
4. Gdy brzmisz tak samo jak konkurencja
Jeśli teksty na Twojej stronie WWW łudząco przypominają te u konkurencji, musisz podjąć kroki, by jak najszybciej je zmienić. Przede wszystkim warto, by Twoja marka mówiła własnym „głosem”, a treści dobrze wyrażały jej osobowość. Dzięki temu brzmisz spójnie i wyróżniasz się nawet na nasyconym rynku. Z drugiej strony, musisz pamiętać o tym, że gdy publikujesz zduplikowane treści, popełniasz duży błąd, za który Google może pokarać Cię spadkiem pozycji strony w wyszukiwarce.
5. Gdy na stronie brakuje tekstu „o mnie”
Wiem, że pisanie o sobie nie jest łatwe i wiele osób odkłada to zadanie na później. Jednak w praktyce to właśnie tekst „o mnie” może sprawić, że zdobędziesz zaufanie klientów. To rodzaj wizytówki, która pomaga zrobić najlepsze, pierwsze wrażenie. Po wejściu do zakładki „o mnie” klient zwykle podejmuje dwa rodzaje działań – albo porzuca stronę i szuka dalej, bo nie poczuł, że znalazł odpowiednią osobę na odpowiednim miejscu, albo czuje się przekonany, że trafił właśnie na to, czego szukał. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci w lepszym dopracowaniu tekstu swojego bio.
6. Gdy za rzadko publikujesz na firmowym blogu
Zaczynasz działać na blogu firmowym, ale po kilku tygodniach porzucasz pracę nad contentem, bo nie masz czasu lub nie widzisz efektów? To duży błąd. Według Hubspot wystarczy publikować raz w tygodniu, by przyciągnąć więcej odbiorców z wyszukiwarki od konkurencji, która nie prowadzi bloga. Co więcej, większość klientów B2B woli dowiadywać się o nowych produktach i usługach z przydatnych artykułów w sieci, niż tradycyjnych reklam. To oznacza, że warto publikować treści, które odpowiadają na konkretne pytania użytkowników i rozwiązują ich problemy.
Nadal nie wiesz, czy warto odświeżyć teksty na stronie internetowej? Pamiętaj, że utrzymywanie treści na stronie www w dobrej „kondycji”, sprzyja także pozycjonowaniu, bo Google lubi karmić się nowymi contentem. Nie ma, więc wątpliwości, że regularne aktualizowanie strony może przynieść Ci wiele korzyści.
